اخبار

چه زمانی دیگر احساس جوانی نمی‌کنیم؟

حس پیری در کشورهای مختلف دنیا

نتایج نظرسنجی WIN و emrc منتشر شد.

روز جهانی جمعیت رویدادی سالانه است که هر سال در ۱۱ ژوئیه برگزار می‌شود و هدف اصلی آن آگاه سازی درباره مسائل و مشکلات جمعیت جهان است. به همین منظور شبکه مستقل جهانی (WIN) به عنوان بزرگ‌ترین انجمن مستقل در زمینه تحقیقات بازار، نتایج نظرسنجی جهانی WIN World Survey درباره تفاوت‌های نسلی و شناخت افراد از سن و جوانی را منتشر کرده است. این نظرسنجی دیدگاه‌های بیش از ۳۳٬۰۰۰ نفر در ۳۹ کشور جهان را بررسی کرده که در ایران توسط شرکت پژوهش بازار رسانه امروز (emrc) انجام شده است.

تفاوت بین حس پیری تا عدم حس جوانی

در سطح جهانی شروع حس پیری بین افراد از ۵۴ سالگی است. در حالی که عدم احساس جوانی از ۴۲ سالگی شروع می‌شود که تقریباً یک دهه فاصله بین این دو حس وجود دارد. این سنین در ایران به ترتیب ۴۷ و ۳۶ سال است که از میانگین جهانی کمتر هستند.

از چه سنی حس پیری می‌کنید؟

دیدگاه افراد نسبت به سن پیری در سطح جهانی متفاوت است. اروپایی‌ها دیرتر و از ۵۹ سالگی احساس پیری میکنند، در حالی که در آسیا و اقیانوسیه این حس از ۵۰ سالگی شروع می‌شود. شروع حس پیری در قاره آمریکا از ۵۳ سالگی، در منطقه خاورمیانه از ۵۲ سالگی و در قاره آفریقا از ۵۱ سالگی است. در قاره آمریکا شروع سن حس جوان نبودن از ۴۰ سالگی و در آسیا، اقیانوسیه و خاورمیانه از ۴۱ سالگی و در اروپا و آفریقا از ۴۳ سالگی است.

احساسات کشورهای مختلف در مورد سن جوانی و پیری

فنلاند کشوری است که مردم در آن با ۷۲ سالگی شروع به احساس پیری میکنند. پس از آن اسپانیا با ۶۵ سالگی و سوئد و ایتالیا با ۶۴ سالگی قرار دارند. برعکس، شروع احساس پیری در لائوس از ۴۵ سالگی، در یونان از ۴۶ سالگی و در مالزی از ۴۷ سالگی است. جالب اینجاست که فنلاندی‌ها از ۴۷ سالگی و سوئدی‌ها از ۳۴ سالگی احساس جوانی ندارند. ساکنین کره‌جنوبی تا ۵۲ سالگی احساس جوانی دارند، در حالی که این حس از ۳۰ سالگی در فیلیپین شروع می‌شود!

به گفته ریچارد کول‌ول رییس انجمن بین‌المللی WIN:

“سن تصوری است که توسط فرهنگ، جغرافیا و زمان شکل می‌گیرد. یافته‌های Win World Survey به ما یادآوری می‌کند که اگرچه ممکن است سال‌ها به طور یکسان بگذرد، احساسات ما در مورد سن به اندازه قاره‌هایی که در آن زندگی می‌کنیم متنوع است.”

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *